acasa | contact
EuropeDirect Info Europe Direct
EUROCONSUMATORI » Un european din trei se declară nemulţumit de companiile de electricitate şi gaz.
Sondaj la nivelul Uniunii Europene

   Majoritatea europenilor sunt nemulţumiţi de serviciile locale de transport rutier şi feroviar, se arată într-un sondaj al UE.

   Un procent ridicat al persoanelor intervievate au plângeri privind companiile de electricitate şi băncile. Potrivit aceleiaşi surse, îmbunătăţirile în materie de servicii poştale şi de telefonie fixă ar fi, la rândul lor, binevenite.

   Cel de-al doilea sondaj anual al UE, cunoscut şi sub denumirea de tabloul de bord al consumatorilor , identifică trei domenii care le dau cele mai multe bătăi de cap europenilor - energia, băncile şi transportul urban.

  Anunţând rezultatele sondajului, comisarul Meglena Kuneva şi-a exprimat îngrijorarea că trei sectoare de servicii care joacă un rol atât de important în viaţa oamenilor sunt cotate atât de prost. Oficialul UE a anunţat că intenţionează să investigheze situaţia companiilor de electricitate, subliniind că factura la curentul electric reprezintă o parte importantă a cheltuielilor efectuate de familiile europene.

Comisia Europeană a analizat sute de produse şi servicii - de la alimente şi îmbrăcăminte până la servicii de internet - ţinând cont de cinci indicatori cheie: preţ, plângeri, grad de satisfacţie, siguranţă şi uşurinţa cu care se poate trece de la un furnizor la altul. În general, situaţia bunurilor se prezintă mai bine decât cea a serviciilor. Cele mai multe nemulţumiri vizează transportul urban şi extraurban. Mai puţin de jumătate din persoanele intervievate se declară mulţumite de felul în care circulă autobuzele, trenurile sau tramvaiele. Mai mult decât atât, o persoană din patru a depus o plângere cu privire la aceste servicii.

   Preţurile reprezintă unul dintre principalele motive pentru care furnizorii de electricitate şi gaz sunt atât de slab cotaţi în sondaj - mai puţin de 2/3 din consumatorii europeni sunt mulţumiţi de furnizorul lor de energie. Aproximativ 60% acuză creşterea preţurilor, în vreme ce doar 3-4% consideră că acestea au scăzut. Energia este şi domeniul în care furnizorii pot fi schimbaţi cel mai greu. Posibilitatea de a trece de la un furnizor la altul este un factor esenţial în menţinerea competitivităţii pieţelor.

   Potrivit sondajului, la nivelul Uniunii, există disparităţi importante în materie de comisioane bancare şi de rate ale dobânzilor, în ciuda existenţei pieţei unice.

   Consumatorilor le este greu să compare produsele bancare, iar taxele de migrare către un alt furnizor sunt mici. Studiul indică şi o stagnare a comerţului transfrontalier cu amănuntul. Procentul deţinut de acesta nu a mai crescut din anul 2006. UE a realizat acest sondaj cu scopul de a identifica punctele slabe ale pieţei comune. „Tabloul de bord” de anul acesta este mai amplu decât cel anterior, care a luat în calcul numai trei sectoare.

Autori: Europe Direct Botoşani

» Comenteaza

Alte articole din Euroconsumatori:

» Tarife mai reduse pentru serviciile de roaming, începând cu 1 iulie 2009
» Undă verde pentru liberalizarea pieţei de energie electrică şi a gazelor naturale
» Rezerve minime de petrol şi produse petroliere
» Sondaj - chestionar Ziua Consumatorilor - răspunsuri
» Ziua Consumatorilor 2010
» COMUNICAT DE PRESA - ACER
» Sondaj între tinerii botoşăneni: Suntem consumatori europeni?
» Audio - Întrebări APC Botoşani şi răspunsuri la Roşia Montană
» Noi regulamente privind aditivii
» Introducerea ţigărilor cu „capacitate redusă de incendiere” (CRC)
» Noi reguli de etichetare pentru sucuri şi nectaruri
» Buletin Euro-Consumatori Botoşani
» GHIDUL CONSUMATORULUI pentru UEFA EURO2012 POLONIA ŞI UCRAINA
» Noua Agendă a consumatorilor europeni
» Un plan pentru o mai bună protecţie a consumatorilor
» Calatorind prin Europa 2012 - 2013
» Calatorind prin Europa 2012 - 2013
» Scandalul cărnii de cal în atenția Comisiei Europene și a Parlamentului European
» falsele oferte gratuite, publicitatea de tip capcană și deturnare”
» UE vine în sprijinul consumatorilor de produse ecologice
» Peste 3.000 de terapii noi pentru cancer se află în cercetare şi dezvoltare
» Drepturile consumatorilor în călătoria cu avionul
» PE şi protecţia consumatorilor de credite
» Consumatori: Cum alegem ouăle, carnea de miel si cozonacul?
» Recomandări de la Comisia Europeană privind mecanismele de acțiune colectivă în despăgubire în statele membre
» Probleme ale consumatorilor la nivel european, național și local
» Sesiune de informare la Intercontinental: pachet de norme mai inteligente pentru alimente mai sigure
» Sondaj UE: Românii nu prea cred în ce scrie pe etrichete
» Grafice: Drepturi noi pentru 120 de milioane de turiști în Europa
» Lista companiilor aeriene cu interdicții și restricții de zbor în UE
» TABEL - De la 11 iulie pe piața UE: Regulamentul privind produsele cosmetice
» Energia: o aprovizionare sigură şi durabilă, la preţuri corecte
» Măsuri împotriva creșterii prețurilor și costurilor energiei
» Raport privind alimentația în școlile din UE
» Cardul european de asigurări de sănătate
» Campania Fii un pacient activ!
» Cum să închiriezi o cameră de hotel în Uniunea Europeană

Comentarii:

Travispl a scris, Sambata, 14 Noiembrie 2015, 00:39:09 :

I got much of new things.
In on line drugstore cheap cost for medicines. See more to cheap toprol-xl online shop.

DavidB.R. a scris, Marti, 05 Ianuarie 2016, 03:13:14 :

I got many of of informative.
For order cheapest medicines click to buy vitaminc online shop.

NailL.C. a scris, Marti, 23 Februarie 2016, 05:52:20 :

This is a very great blog.
In online pharmacy good cost for drug. See more to avodart online blog.

MerieI.O. a scris, Marti, 23 Februarie 2016, 16:58:16 :

I found many of new of informative.
For order low drugs click to buy zantac website. Cheapest without prescription medicines in wellbutrin sr website. We offer cheapest drugs in amoxil online shop.

Alte articole
» Din EUROPARLAMENT: Galerii foto - Parlamentul European
» Din EUROPARLAMENT: Infografice - Parlamentul European
» Din CăUTăM PARTENERI : Greece: Crisis Observatory
» Din BLOGURILE EUROPE DIRECT: Ziua Europei cu Reţeaua Europe Direct România
» Din CETățENIA EUROPEANă: Implicarea reprezentanților lucrătorilor și angajatorilor (partenerii sociali) în reformele guvernamentale
» Din CENTRUL EUROPE DIRECT BOTOşANI : Concurs de lectură
Cartea verde privind strategia europeană în materie de deșeuri de plastic aflate în mediul înconjurător
» Din BLOGURILE EUROPE DIRECT: Euro-mărțișoare 2013
» Din CENTRUL EUROPE DIRECT BOTOşANI : Ziua Europei 2012 la Botoşani
» Din COMISIA EUROPEANă : Proiectul „IRIS III”: 5 milioane Euro, Dunărea şi România
» Din BLOGURILE EUROPE DIRECT: Super Euro Direct, 17 mai
» Din CENTRUL EUROPE DIRECT BOTOşANI : Drepturile dumneavoastră în calitate de consumator
Broşură editată de Comisia Europeană
» Din COMISIA EUROPEANă : Şcoala cu clasele I–VIII Româneşti, Botoşani a primit Certificatul European Language Label
Azi, la Reprezentanţa Comisiei Europene
» Din ULTIMA ORA: Audierea lui Dacian Cioloş
La Parlamentul European
» Din ULTIMA ORA: Preambul: Audierea lui Dacian Cioloş
» Din MAI 2009: Expoziţia virtuală STUDE
» Din APRILIE 2009: Parteneriate europene
» Din MARTIE 2009: Ştafeta TINERI UNIŢI DIRECT SPRE EUROPA
Comunicat de lansare
» Din MARTIE 2009: Discuţie on-line cu Comisarul Meglena Kuneva
Despre drepturile consumatorilor
» Din MARTIE 2009: Conferinţa de presă
De Ziua Consumatorilor
» Din MARTIE 2009: Martisoare electorale europene
Acţiune a Centrului Europe Direct Botoşani sub deviza: Alegeri Europene - TU DECIZI!
» Din FEBRUARIE 2009: Seminar la Hotel Hilton Bucureşti
Centrele de informare EUROPE DIRECT
Unica responsabilitate pentru continutul site-ului revine autorilor, iar Comisia Europeana nu este raspunzatoare pentru utilizarea sub orice forma a informatiilor continute in site.