acasa | contact
EuropeDirect Info Europe Direct
EUROCONSUMATORI » Cum să închiriezi o cameră de hotel în Uniunea Europeană


This press release is part of the action  670709 - ECC-Net RO FPA which has received funding under a grant for an ECC action from the European Union’s Consumer Programme (2014-2020).
Comunicat de presă
 

ECC Romania te învață
să închiriezi o cameră de hotel în UE


27 octombrie
 
Ești decis să îți iei o vacanță și vrei să faci rezervarea din timp? Chiar dacă nu pare mare lucru, sunt numeroase aspecte de care trebuie să ții seama atât înainte de a face rezervarea, cât și după. Centrul European al Consumatorilor – ECC Romania te ajută să faci o alegere în cunoștință de cauză pentru a te putea 
bucura cu adevărat de vacanța bine- meritată.



Rezervarea camerei se poate face printr-o agenție de turism, online sau direct la hotel. Orice ai decide verifică, înainte de a face rezervarea, ce au spus alți consumatori despre agenția de turism, platforma online sau hotelul pe care intenționezi să le folosești.

Rezervarea unei camere de hotel printr-o agenție de turism prezintă în primul rând avantajul că poți discuta personal cu un angajat și-i poți cere acestuia toate informațiile de care ai nevoie. Agenția de turism trebuie să-ți ofere un număr de informații obligatorii. Această obligație este valabilă numai pentru cazul în care rezervi doar cazarea. Dacă închei un contract pentru un pachet de servicii turistice, care include cazare, transport și/sau alte servicii, alte reguli se vor aplica (vezi mai multe informații privind pachetele de servicii turistice aici - http://www.eccromania.ro/intreaba-expertul/details/faq-pachete-servicii-turistice).
                                                                                                                                                                            
“Agenția de turism nu este decât un intermediar în procesul de rezervare, astfel încât responsabilitatea pentru calitatea camerei și a serviciilor oferite aparține, de regulă, hotelului. Agenția de turism poate răspunde de corectitudinea datelor introduse în procesul rezervării, de exemplu, dacă ți-au greșit numele sau perioada rezervării, dar și pentru corectitudinea informațiilor oferite. Solicită agenției de turism, înainte de finalizarea procesului de rezervare, detalii privind politica de anulare a rezervării: cu câte zile înainte poți anula, care este valoarea penalităților în caz de anulare”. 

 
Irina Chirițoiu, director ECC Romania 
 
 
Platformă online

Platformele online care permit rezervarea de camere de hotel sunt din ce în ce mai numeroase și utilizate. Principalele avantaje ar fi rapiditatea procesului de rezervare, sistemele de notare a hotelurilor în funcție de satisfacția clienților, oferta extrem de mare de hoteluri și altele. Odată finalizată rezervarea, trebuie să primești prin e-mail confirmarea comenzii de la platforma online. Atenție: nu vei putea renunța în termen de 14 zile la rezervarea făcută, dacă te răzgândești! Majoritatea platformelor de rezervări presupun plata prin card sau PayPal sau alte modalități asemănătoare, așa că, înainte de a face o rezervare, asigură-te că deții un card de credit/debit valabil ori un cont la o platformă de plăți online.
 
Direct la hotel

Uneori este posibil ca tarifele oferite de un hotel la rezervarea directă pe site-ul acestuia sau prin telefon să fie mai convenabile decât atunci când îți rezervi camera printr-un intermediar. Dacă vrei să faci rezervarea prin telefon, este bine să soliciți, înainte de a-ți da acceptul în scris, confirmarea ofertei prin e-mail. Dacă vrei să faci rezervarea online, pe site-ul hotelului, și ai nelămuriri, sună la recepție și află toate informațiile de care ai nevoie, inclusiv politica de anulări.
 
Anulări și reclamații

Dacă vrei să anulezi o rezervare, fă o cerere în acest sens către intermediar (agenția de turism sau platforma online) și către hotel. Oferă toate informațiile necesare: identitatea ta, numărul rezervării, data rezervării. Atașează mesajului confirmarea rezervării primite de la intermediar sau hotel.
Dacă apar probleme, atât în timpul rezervării, cât și ulterior, în timpul șederii la hotel, este bine să faci o reclamație. Adresează reclamația atât hotelului, cât și intermediarului prin care ai rezervat camera. Reclamația trebuie să conțină toate datele tale de contact și datele rezervării.
 
Caz de succes

Majoritatea problemelor care apar între tine și operatorul turistic pot fi remediate pe cale amiabilă. Dar, în caz că nu reușești să ajungi la o înțelegere cu operatorul, poți apela la ECC Romania. Așa a făcut și un consumator român care a achiziționat un pachet de servicii turistice, la un hotel de 4 stele, de la o agenție de turism din Bulgaria. Ajuns la fața locului, consumatorul a observat mai multe deficiențe: camere murdare, lipsa aerului condiționat, lipsa piscinei, pe care le-a comunicat imediat agenției de turism telefonic și în scris. Cu toate acestea, agenția de turism bulgară nu a luat nicio măsură, iar consumatorul a fost nevoit să-și continue vacanța în condițiile date. Reîntors în țară, a solicitat agenției de turism o despăgubire pentru prejudiciul cauzat, dar nu a primit niciun răspuns. Prin urmare s-a adresat ECC Romania care a transmis cazul către ECC Bulgaria. După contactarea de către ECC Bulgaria, agenția de turism a acceptat să ofere consumatorului suma de 200 de Euro cu titlu de compensație.
 
Mai multe informații despre modalitățile în care poți să închiriezi o cameră de hotel în UE găsești pe 
http://www.eccromania.ro/noutate/ecc-romania-te-inva-a-sa-inchiriezi-o-camera-de-hotel-in-ue.



 
Share
Tweet
Forward

Centrul European al Consumatorilor Romania

Str. Mr.Av. Ștefan Sănătescu nr. 44
et. 1, ap. 2, Sector 1, București,
RO-011478, România

office@eccromania.ro
021.315.71.4

Adaugat: Marti, 27 Octombrie 2015, 12:46:12
Autori: Centrul European Al Consumatorilor


» Comenteaza

Alte articole din Euroconsumatori:

» Un european din trei se declară nemulţumit de companiile de electricitate şi gaz.
» Tarife mai reduse pentru serviciile de roaming, începând cu 1 iulie 2009
» Undă verde pentru liberalizarea pieţei de energie electrică şi a gazelor naturale
» Rezerve minime de petrol şi produse petroliere
» Sondaj - chestionar Ziua Consumatorilor - răspunsuri
» Ziua Consumatorilor 2010
» COMUNICAT DE PRESA - ACER
» Sondaj între tinerii botoşăneni: Suntem consumatori europeni?
» Audio - Întrebări APC Botoşani şi răspunsuri la Roşia Montană
» Noi regulamente privind aditivii
» Introducerea ţigărilor cu „capacitate redusă de incendiere” (CRC)
» Noi reguli de etichetare pentru sucuri şi nectaruri
» Buletin Euro-Consumatori Botoşani
» GHIDUL CONSUMATORULUI pentru UEFA EURO2012 POLONIA ŞI UCRAINA
» Noua Agendă a consumatorilor europeni
» Un plan pentru o mai bună protecţie a consumatorilor
» Calatorind prin Europa 2012 - 2013
» Calatorind prin Europa 2012 - 2013
» Scandalul cărnii de cal în atenția Comisiei Europene și a Parlamentului European
» falsele oferte gratuite, publicitatea de tip capcană și deturnare”
» UE vine în sprijinul consumatorilor de produse ecologice
» Peste 3.000 de terapii noi pentru cancer se află în cercetare şi dezvoltare
» Drepturile consumatorilor în călătoria cu avionul
» PE şi protecţia consumatorilor de credite
» Consumatori: Cum alegem ouăle, carnea de miel si cozonacul?
» Recomandări de la Comisia Europeană privind mecanismele de acțiune colectivă în despăgubire în statele membre
» Probleme ale consumatorilor la nivel european, național și local
» Sesiune de informare la Intercontinental: pachet de norme mai inteligente pentru alimente mai sigure
» Sondaj UE: Românii nu prea cred în ce scrie pe etrichete
» Grafice: Drepturi noi pentru 120 de milioane de turiști în Europa
» Lista companiilor aeriene cu interdicții și restricții de zbor în UE
» TABEL - De la 11 iulie pe piața UE: Regulamentul privind produsele cosmetice
» Energia: o aprovizionare sigură şi durabilă, la preţuri corecte
» Măsuri împotriva creșterii prețurilor și costurilor energiei
» Raport privind alimentația în școlile din UE
» Cardul european de asigurări de sănătate
» Campania Fii un pacient activ!

Comentarii:

Travispl a scris, Sambata, 14 Noiembrie 2015, 01:49:30 :

I have learned a lot of new cognitive.
Purchase good medicines you can on order maxaquin online

MartinG.M. a scris, Marti, 26 Ianuarie 2016, 04:19:28 :

I received much of new of informative.
High Quality at online service company for writing course work works very fast.

ClausP.O. a scris, Marti, 23 Februarie 2016, 04:46:17 :

This is a very interesting article.
In on-line Apteka best price for drugs. See more to buy thorazine website.

DanielR.M. a scris, Marti, 23 Februarie 2016, 05:19:47 :

This is a very interesting article.
Order cheap medicines you can on buy depakote

JaineG.M. a scris, Marti, 23 Februarie 2016, 06:11:20 :

I found learned a lot of cognitive.
We offer good medicines in mentat online shop.

VanyaC.A. a scris, Marti, 23 Februarie 2016, 07:00:30 :

It`s is a very great description.
Order cheap med you can on liquid rx

ClausL.Q. a scris, Marti, 23 Februarie 2016, 07:34:58 :

This is a very interesting clause.
Purchase cheapest drug you can on buy isosorbide

DavidG.T. a scris, Duminica, 19 Februarie 2017, 21:09:13 :

It`s is a very informative item.
For order good meds click to site online shop. We offer good drugs in pedido-evista.my4web.net shop. In our medicine chest best cost for drug. See more to pristiq online website.