acasa | contact
EuropeDirect Info Europe Direct
EUROCONSUMATORI » Sondaj UE: Românii nu prea cred în ce scrie pe etrichete


Conform unui nou sondaj, europenii ar fi dispuși, în majoritatea lor, să își schimbe obiceiurile de cumpărare și să se orienteze către produse mai ecologice, însă mulți dintre ei consideră că nu au acces la suficiente informații și nu au încredere în afirmațiile producătorilor legate de caracterul ecologic al produselor. Sondajul privind „Atitudinile europenilor față de construirea pieței unice a produselor ecologice” indică faptul că mai mult de trei sferturi din respondenți ar fi dispuși să plătească mai mult pentru produsele ecologice dacă ar avea certitudinea că produsele respective sunt cu adevărat ecologice (77 %). Cu toate acestea, doar cu puțin mai mult de jumătate din cetățenii UE (55 %) consideră că sunt suficient de informați cu privire la impactul asupra mediului al produselor pe care le cumpără și le utilizează.

 

Janez Potočnik, comisarul pentru mediu, a declarat: „Bineînțeles că dorim cu toții să vedem mai multe produse ecologice pe rafturi, dar acest sondaj arată că cei mai mulți dintre noi suntem derutați de afirmațiile privind caracterul ecologic al produselor și nu le considerăm demne de încredere. Acest lucru este în detrimentul consumatorilor și nici nu recompensează acele societăți care depun cu adevărat eforturi în acest sens. Colaborăm cu societățile și cu alte părți interesate pentru a stabili acele informații credibile pe care consumatorii le caută atunci când cumpără produse. Acest lucru va contribui la dezvoltarea piețelor și la crearea de oportunități pentru inovare și investiții în economia verde.”

 
 

Marea majoritate a cetățenilor UE consideră că achiziționarea de produse ecologice poate avea un impact pozitiv asupra mediului (89 %) și că produsele respective sunt la fel de eficace ca și produsele obișnuite (74 %). Cetățenii care au declarat că au încredere că produsele etichetate ca fiind ecologice sunt mai puțin dăunătoare pentru mediu sunt cei mai numeroși în Portugalia (84 %), Malta (82 %), Franța (81 %) și Belgia (81 %), în schimb numărul acestora este semnificativ mai scăzut în Germania (44 %), România (46 %) și Țările de Jos (47 %).

Puțin peste jumătate din cetățenii UE (52 %) au, în general, încredere în afirmațiile producătorilor cu privire la performanțele de mediu ale produselor lor, însă majoritatea (54 %) consideră că rapoartele societăților cu privire la propriile lor performanțe de mediu nu sunt demne de încredere. Cetățenii UE vor considera cel mai probabil că afirmațiile care le sunt prezentate sunt exagerate sau înșelătoare în România (40 %), Bulgaria (40 %), Grecia (39 %) și Letonia (37 %). Această reticență este mai rară în Malta (17 %) și în Estonia (20 %). Cu toate acestea, este susținută puternic (69 % din respondenți) ideea de a impune societăților obligația de a publica rapoarte privind performanțele lor globale de mediu și privind performanțele de mediu ale produselor lor .

În întreaga UE, două treimi dintre cetățeni (66 %) ar fi dispuși să plătească mai mult pentru un produs dacă garanția de fiabilitate a acestuia ar fost extinsă la cinci ani. Mai mult de nouă din zece respondenți (92 %) consideră, de asemenea, că ar trebui să fie indicată durata preconizată de viață a produselor. Aproape jumătate dintre toți respondenții (47 %) au decis în ultimele 12 luni să nu ducă la reparat un produs defect din cauza costurilor prea ridicate de reparare.

Un procent important din respondenți (45 %) consideră că produsele alimentare nu sunt sigure pentru consum după data înscrisă în indicația „a se consuma de preferință înainte de ”. Aceasta înseamnă că, în fiecare zi, cantități mari de alimente comestibile sunt irosite sau aruncate la gunoi. Mai mult de trei sferturi din cetățenii din Suedia (81 %), Austria (77 %) și Regatul Unit (77 %) cred că produsele alimentare sunt sigure pentru consum după data din indicația „a se consuma de preferință înainte de ” de pe etichetă. Acest punct de vedere este împărtășit de mai puțin de unul din cinci cetățeni în România (14 %) și în Lituania (17 %).

 
 

Context

Societățile care doresc să pună în lumină performanțele de mediu ale produselor lor întâmpină numeroase obstacole; acestea se confruntă cu existența mai multor metode diferite promovate de autoritățile publice și de inițiativele private și, prin urmare, sunt obligate să plătească numeroase costuri ca să furnizeze informații legate de mediu. Consumatorii sunt derutați de multitudinea de etichete diferite, pline de informații care fac dificilă compararea produselor.

Comunicarea privind crearea pieței unice pentru produse ecologice și Recomandarea privind utilizarea unor metode armonizate la nivelul UE, adoptate de Comisie în aprilie 2013 (a se vedea IP/13/310), au lansat o schemă-pilot în cadrul căreia părțile interesate vor contribui la dezvoltarea unor modalități mai bune de măsurare a impactului produselor asupra mediului. Acest lucru ar trebui să contribuie la definirea unor informații comparabile și fiabile în materie de mediu, consolidând astfel încrederea consumatorilor, a întreprinderilor, a investitorilor și a altor părți interesate. O mai bună înțelegere a comportamentului și a atitudinilor consumatorilor este esențială pentru a putea aplica în mod corespunzător această nouă inițiativă de politică.

Sondajul a fost realizat în cele 28 de state membre ale Uniunii Europene. Au fost intervievați prin telefon, în limba lor maternă și în numele Comisiei Europene, peste 25 568 de respondenți din diferite categorii sociale și demografice.

 
 

Persoane de contact:

Joe Hennon (+32 2 295 35 93)

Monica Westeren (+32 2 299 18 30)

 

Pagini Utile

 

 

Adaugat: Vineri, 05 Iulie 2013, 13:34:17
Autori: CE


» Comenteaza

Alte articole din Euroconsumatori:

» Un european din trei se declară nemulţumit de companiile de electricitate şi gaz.
» Tarife mai reduse pentru serviciile de roaming, începând cu 1 iulie 2009
» Undă verde pentru liberalizarea pieţei de energie electrică şi a gazelor naturale
» Rezerve minime de petrol şi produse petroliere
» Sondaj - chestionar Ziua Consumatorilor - răspunsuri
» Ziua Consumatorilor 2010
» COMUNICAT DE PRESA - ACER
» Sondaj între tinerii botoşăneni: Suntem consumatori europeni?
» Audio - Întrebări APC Botoşani şi răspunsuri la Roşia Montană
» Noi regulamente privind aditivii
» Introducerea ţigărilor cu „capacitate redusă de incendiere” (CRC)
» Noi reguli de etichetare pentru sucuri şi nectaruri
» Buletin Euro-Consumatori Botoşani
» GHIDUL CONSUMATORULUI pentru UEFA EURO2012 POLONIA ŞI UCRAINA
» Noua Agendă a consumatorilor europeni
» Un plan pentru o mai bună protecţie a consumatorilor
» Calatorind prin Europa 2012 - 2013
» Calatorind prin Europa 2012 - 2013
» Scandalul cărnii de cal în atenția Comisiei Europene și a Parlamentului European
» falsele oferte gratuite, publicitatea de tip capcană și deturnare”
» UE vine în sprijinul consumatorilor de produse ecologice
» Peste 3.000 de terapii noi pentru cancer se află în cercetare şi dezvoltare
» Drepturile consumatorilor în călătoria cu avionul
» PE şi protecţia consumatorilor de credite
» Consumatori: Cum alegem ouăle, carnea de miel si cozonacul?
» Recomandări de la Comisia Europeană privind mecanismele de acțiune colectivă în despăgubire în statele membre
» Probleme ale consumatorilor la nivel european, național și local
» Sesiune de informare la Intercontinental: pachet de norme mai inteligente pentru alimente mai sigure
» Grafice: Drepturi noi pentru 120 de milioane de turiști în Europa
» Lista companiilor aeriene cu interdicții și restricții de zbor în UE
» TABEL - De la 11 iulie pe piața UE: Regulamentul privind produsele cosmetice
» Energia: o aprovizionare sigură şi durabilă, la preţuri corecte
» Măsuri împotriva creșterii prețurilor și costurilor energiei
» Raport privind alimentația în școlile din UE
» Cardul european de asigurări de sănătate
» Campania Fii un pacient activ!
» Cum să închiriezi o cameră de hotel în Uniunea Europeană

Comentarii:

VanyaA.Y. a scris, Marti, 23 Februarie 2016, 04:30:28 :

I found many of new cognitive.
We offer best medicines in cheap rulide shop.

CaleosM.N. a scris, Marti, 23 Februarie 2016, 05:35:08 :

I have learned a lot of cognitive.
Purchase cheap meds you can on clarina anti acne gel

BorisZ.K. a scris, Marti, 23 Februarie 2016, 06:57:11 :

It`s is a very interesting item.
In our online Apteka best cost for drug. See more to cheap trazodone website.

PetrF.R. a scris, Marti, 23 Februarie 2016, 07:32:10 :

I get much of new interesting.
Cheap no presc drug in buy remeron blog.

JaineL.B. a scris, Duminica, 19 Februarie 2017, 20:48:28 :

This is a very informative item.
In online medication cheap price for drugs. See more to pedidos hydrea blog. For order low drugs click to site online shop. In our on-line drugstore low price for drugs. See more to vantin online online shop.

Alte articole
» Din EUROPARLAMENT: Galerii foto - Parlamentul European
» Din EUROPARLAMENT: Infografice - Parlamentul European
» Din CăUTăM PARTENERI : Greece: Crisis Observatory
» Din BLOGURILE EUROPE DIRECT: Ziua Europei cu Reţeaua Europe Direct România
» Din CETățENIA EUROPEANă: Implicarea reprezentanților lucrătorilor și angajatorilor (partenerii sociali) în reformele guvernamentale
» Din CENTRUL EUROPE DIRECT BOTOşANI : Concurs de lectură
Cartea verde privind strategia europeană în materie de deșeuri de plastic aflate în mediul înconjurător
» Din BLOGURILE EUROPE DIRECT: Euro-mărțișoare 2013
» Din CENTRUL EUROPE DIRECT BOTOşANI : Ziua Europei 2012 la Botoşani
» Din COMISIA EUROPEANă : Proiectul „IRIS III”: 5 milioane Euro, Dunărea şi România
» Din BLOGURILE EUROPE DIRECT: Super Euro Direct, 17 mai
» Din CENTRUL EUROPE DIRECT BOTOşANI : Drepturile dumneavoastră în calitate de consumator
Broşură editată de Comisia Europeană
» Din COMISIA EUROPEANă : Şcoala cu clasele I–VIII Româneşti, Botoşani a primit Certificatul European Language Label
Azi, la Reprezentanţa Comisiei Europene
» Din ULTIMA ORA: Audierea lui Dacian Cioloş
La Parlamentul European
» Din ULTIMA ORA: Preambul: Audierea lui Dacian Cioloş
» Din MAI 2009: Expoziţia virtuală STUDE
» Din APRILIE 2009: Parteneriate europene
» Din MARTIE 2009: Ştafeta TINERI UNIŢI DIRECT SPRE EUROPA
Comunicat de lansare
» Din MARTIE 2009: Discuţie on-line cu Comisarul Meglena Kuneva
Despre drepturile consumatorilor
» Din MARTIE 2009: Conferinţa de presă
De Ziua Consumatorilor
» Din MARTIE 2009: Martisoare electorale europene
Acţiune a Centrului Europe Direct Botoşani sub deviza: Alegeri Europene - TU DECIZI!
» Din FEBRUARIE 2009: Seminar la Hotel Hilton Bucureşti
Centrele de informare EUROPE DIRECT
Unica responsabilitate pentru continutul site-ului revine autorilor, iar Comisia Europeana nu este raspunzatoare pentru utilizarea sub orice forma a informatiilor continute in site.