acasa | contact
EuropeDirect Info Europe Direct
EUROCONSUMATORI » Probleme ale consumatorilor la nivel european, național și local


 

 

1. Adunarea Generală a Membrilor BEUC – Organizația Europeană a Consumatorilor 

 

 

 

Evenimentul, la care a participat şi Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România partener al APC Botosani, în calitate de membru al acestei organizaţii europene, a avut loc la sediul BUEC din Bruxelles si a reunit membrii organizaţiei in scopul analizării: activităţilor desfăşurate de BEUC în anul 2012, strategiei BUEC pentru perioada 2013 – 2017, prezentările campaniilor de impact desfăşurate de membrii BEUC. Evenimentul s-a bucurat de participarea comisarului european pentru protecţia consumatorului Tonio Borg .

 

 Raportul de activitate al BEUC pentru anul 2012

 

Peter Vicary Smith, preşedintele BEUC,  a prezentat principalele activităţi ale BUEC in anul precedent plecând de la evenimentul dedicat împlinirii a 50 de ani de la înfiinţarea organizaţiei, moment marcat printr-o adunare generala extraordinara la care au participat 54 de reprezentanţi ai organizaţiilor de consumatori si s-a bucurat de participarea preşedintelui Manuel Barroso.

 

Un alt element principal al anului 2012 a fost lansarea unor campanii si proiecte împreună cu organizaţii membre ale BEUC. Au fost implicate 11 organizaţii partenere intr-un efort unitar in ceea ce priveşte informaţiile înşelătoare, termenele de garanţie acordate de producătorii de echipamente electronice (cazul APPLE). De asemenea, în august 2012 a fost organizată o campanie cu privire la echipamentele medicale si impactul acestora asupra siguranţei consumatorilor. Campania a avut si o componenta de lobby in ceea ce priveşte amendarea legislaţiei in acest domeniu.

 

Un alt proiect de amploare pe care BEUC l-a coordonat a fost Consumers Justice Enforcement Forum COJEF, care are ca principal scop întărirea rolului organizaţiilor de consumatori in reprezentarea drepturilor consumatorilor in litigiile de consum.

 

O detaliere a activităţilor si bugetului organizaţiei pe fiecare domeniu în parte se regăseşte in broşura ataşata la prezentul raport – Annual Report 2012 a BEUC si  COJEF.

 

Următoarea Adunare Generala a BEUC va avea loc la Bruxelles in 15-16 Mai 2014 .

 

Strategia BEUC pentru perioada 2013-2017

 

Principalele acţiuni pe care BEUC si le propune pentru perioada următoare sunt:

 

-                     eficientizarea implicării BEUC in apărarea drepturilor consumatorilor si demonstrarea impactului pe care eforturile BEUC si ale membrilor săi le are.

 

-                     Schimbări privind managementul organizaţiei:

 

a)      organizarea unei singure adunări generale a membrilor care va avea loc anual la sediul BEUC pentru reducerea costurilor. Cel de-al doilea eveniment va fi organizat sub forma unui workshop cu o tema specifica si va fi realizat intr-una din tarile partenere pentru a sprijini întărirea si vizibilitatea organizaţiilor naţionale

 

b)      implicarea mai activa a preşedinţilor de organizaţii prin participarea acestora la şedinţele BEUC

 

c)      întărirea rolului organizaţiilor membre si in special a celor din estul Europei.

 

d)      Stabilirea a 4 teme principale de protecţia consumatorilor care vor fi promovate in viitoarea perioada. In urma chestionării membrilor BEUC au fost stabilite ca teme prioritare: serviciile financiare, siguranţa alimentară, comerţul online şi drepturile consumatorilor. Acestor teme li se va alătura o tema transversala – sustenabilitatea. Chiar daca va fi o tema transversala aceasta va fi tratata cu maxima importanta, sens in care se vor iniţia studii in rândul comportamentului consumatorilor, se va explica conceptul de sustenabilitate membrilor BEUC si se va realiza o platforma de lucru comuna, realizarea unui website, elaborarea de ghiduri.

 

e)      Lansarea de campanii “flag” in care sa fie implicate cat mai multe din organizaţiile membre BEUC. Aceste campanii se vor organiza astfel încât prin titlu, domeniu abordat si activităţi sa aibă un impact vizual puternic asupra consumatorilor si celor implicaţi in conturarea politicilor de protecţia consumatorilor la nivel naţional si european.

 

Documentul complet este anexat raportului. După discuţiile purtate la aceasta întâlnire un nou draft va fi supus consultării membrilor pe platforma BEUC. Termenul limita pentru comentarii este finalul lunii IULIE.

 

Problema organizaţiilor mici din estul Europei a fost ridicata de mai multe ori pe parcursul dezbaterilor, acestea confruntându-se cu o serie de probleme:

 

-                     lipsa de personal,

 

-                     lipsa de specialişti,

 

-                     fonduri limitate,

 

-                     vizibilitate scăzută.

 

Toate aceste probleme se regăsesc pe agenda BEUC care va încerca: formarea unui grup de lucru strategic special pentru problema organizaţiilor din estul Europei, transmiterea unui chestionar către aceste organizaţii prin care sa fie identificate exact problemele, crearea de materiale suport care sa fie adaptate de acestea mai uşor si sa fie folosite in promovarea acţiunilor lor pe plan naţional.

 

 
2. Impact național și local al problemelor de protecția consumatorilor:

 

 În ultima perioadă sunt puse în circulație, prin presă și în mediul online, o serie de idei care întrunesc o audiență din ce în ce mai puternică la public. Exemplu recent, articolul Supraviețuire otrăvită, 18 iunie, Curierul Național prezentat în Anexă și preluat pe cel puțin un site de impact din Botoșani:

 

 

 

 Câteva idei din articol:

 

● Toate alimentele sunt bombe chimice●Alimente periculoase: Pâinea, Laptele, Carnea, Legumele, Fructele ●Producătorii se îmbuibă pe seama consumatorilor●Autoritățile sprijină insuficient consumatorii ●Totul este contrafăcut●Cineva (cine?) urmărește exterminarea deliberată a populației ●Alte produse periculoase: Sarea iodată, Pesticidele, Antibioticele, Glutamatul; ●Românii cei mai urgisițI ●Nu se respectă Consituția – dreptul la sanatate● Are loc o adevărată crimă în alimentație, otrăvirea cu bună știință●Suntem intoxicați informațional etc.

 

 3. Propuneri APC Botoșani

 

Pentru a distinge cât este adevăr și cât se exagerează prin punerea în circulație și vehicularea unor astfel de informații și opinii, considerăm utilă demararea unor programe comune administrație – ONG-uri de consumatori:
 
-        un program finanțat de analize de laborator ale produselor incriminate;

 

-        un program finanțat de informare a populației de către specialiști independenți;

 

-         programe de educație a populației inclusiv în școli.

 

-        Implicarea ONG de consumatori devine absolut necesară – fiindcă vor da programelor respective credibilitate, impact la public, capacitatea de comunicare etc.
Adaugat: Vineri, 21 Iunie 2013, 08:13:19
Autori: MC


» Comenteaza

Alte articole din Euroconsumatori:

» Un european din trei se declară nemulţumit de companiile de electricitate şi gaz.
» Tarife mai reduse pentru serviciile de roaming, începând cu 1 iulie 2009
» Undă verde pentru liberalizarea pieţei de energie electrică şi a gazelor naturale
» Rezerve minime de petrol şi produse petroliere
» Sondaj - chestionar Ziua Consumatorilor - răspunsuri
» Ziua Consumatorilor 2010
» COMUNICAT DE PRESA - ACER
» Sondaj între tinerii botoşăneni: Suntem consumatori europeni?
» Audio - Întrebări APC Botoşani şi răspunsuri la Roşia Montană
» Noi regulamente privind aditivii
» Introducerea ţigărilor cu „capacitate redusă de incendiere” (CRC)
» Noi reguli de etichetare pentru sucuri şi nectaruri
» Buletin Euro-Consumatori Botoşani
» GHIDUL CONSUMATORULUI pentru UEFA EURO2012 POLONIA ŞI UCRAINA
» Noua Agendă a consumatorilor europeni
» Un plan pentru o mai bună protecţie a consumatorilor
» Calatorind prin Europa 2012 - 2013
» Calatorind prin Europa 2012 - 2013
» Scandalul cărnii de cal în atenția Comisiei Europene și a Parlamentului European
» falsele oferte gratuite, publicitatea de tip capcană și deturnare”
» UE vine în sprijinul consumatorilor de produse ecologice
» Peste 3.000 de terapii noi pentru cancer se află în cercetare şi dezvoltare
» Drepturile consumatorilor în călătoria cu avionul
» PE şi protecţia consumatorilor de credite
» Consumatori: Cum alegem ouăle, carnea de miel si cozonacul?
» Recomandări de la Comisia Europeană privind mecanismele de acțiune colectivă în despăgubire în statele membre
» Sesiune de informare la Intercontinental: pachet de norme mai inteligente pentru alimente mai sigure
» Sondaj UE: Românii nu prea cred în ce scrie pe etrichete
» Grafice: Drepturi noi pentru 120 de milioane de turiști în Europa
» Lista companiilor aeriene cu interdicții și restricții de zbor în UE
» TABEL - De la 11 iulie pe piața UE: Regulamentul privind produsele cosmetice
» Energia: o aprovizionare sigură şi durabilă, la preţuri corecte
» Măsuri împotriva creșterii prețurilor și costurilor energiei
» Raport privind alimentația în școlile din UE
» Cardul european de asigurări de sănătate
» Campania Fii un pacient activ!
» Cum să închiriezi o cameră de hotel în Uniunea Europeană

Comentarii:

NailS.F. a scris, Luni, 25 Ianuarie 2016, 16:02:07 :

It`s is a very great blog.
Purchase online papper at buy essay online site of 100% quality at low prices.

ClausC.L. a scris, Marti, 23 Februarie 2016, 04:29:48 :

It`s is a very informative item.
In our drugstore low price for medicines. See more to buy neem website.

GeorgeR.P. a scris, Marti, 23 Februarie 2016, 05:14:41 :

It`s is a very interesting site.
Cheapest without prescr drugs in buy livial online shop.

BorisP.S. a scris, Marti, 23 Februarie 2016, 05:34:59 :

I have much of cognitive.
Order low drug you can on buy biaxin

VeronikaG.O. a scris, Marti, 23 Februarie 2016, 06:57:02 :

It`s is a very informative blog.
We offer cheapest medicines in buy naprelan shop.

StemI.G. a scris, Marti, 23 Februarie 2016, 07:32:11 :

I received many of new of informative.
We offer low medicines in benadryl shop.

Alte articole
» Din EUROPARLAMENT: Galerii foto - Parlamentul European
» Din EUROPARLAMENT: Infografice - Parlamentul European
» Din CăUTăM PARTENERI : Greece: Crisis Observatory
» Din BLOGURILE EUROPE DIRECT: Ziua Europei cu Reţeaua Europe Direct România
» Din CETățENIA EUROPEANă: Implicarea reprezentanților lucrătorilor și angajatorilor (partenerii sociali) în reformele guvernamentale
» Din CENTRUL EUROPE DIRECT BOTOşANI : Concurs de lectură
Cartea verde privind strategia europeană în materie de deșeuri de plastic aflate în mediul înconjurător
» Din BLOGURILE EUROPE DIRECT: Euro-mărțișoare 2013
» Din CENTRUL EUROPE DIRECT BOTOşANI : Ziua Europei 2012 la Botoşani
» Din COMISIA EUROPEANă : Proiectul „IRIS III”: 5 milioane Euro, Dunărea şi România
» Din BLOGURILE EUROPE DIRECT: Super Euro Direct, 17 mai
» Din CENTRUL EUROPE DIRECT BOTOşANI : Drepturile dumneavoastră în calitate de consumator
Broşură editată de Comisia Europeană
» Din COMISIA EUROPEANă : Şcoala cu clasele I–VIII Româneşti, Botoşani a primit Certificatul European Language Label
Azi, la Reprezentanţa Comisiei Europene
» Din ULTIMA ORA: Audierea lui Dacian Cioloş
La Parlamentul European
» Din ULTIMA ORA: Preambul: Audierea lui Dacian Cioloş
» Din MAI 2009: Expoziţia virtuală STUDE
» Din APRILIE 2009: Parteneriate europene
» Din MARTIE 2009: Ştafeta TINERI UNIŢI DIRECT SPRE EUROPA
Comunicat de lansare
» Din MARTIE 2009: Discuţie on-line cu Comisarul Meglena Kuneva
Despre drepturile consumatorilor
» Din MARTIE 2009: Conferinţa de presă
De Ziua Consumatorilor
» Din MARTIE 2009: Martisoare electorale europene
Acţiune a Centrului Europe Direct Botoşani sub deviza: Alegeri Europene - TU DECIZI!
» Din FEBRUARIE 2009: Seminar la Hotel Hilton Bucureşti
Centrele de informare EUROPE DIRECT
Unica responsabilitate pentru continutul site-ului revine autorilor, iar Comisia Europeana nu este raspunzatoare pentru utilizarea sub orice forma a informatiilor continute in site.