acasa | contact
EuropeDirect Info Europe Direct
CETățENIA EUROPEANă » Camioane mai sigure și mai ecologice pe șoselele Europei


Comisia Europeană a propus noi norme care să permită producătorilor să conceapă camioane mai aerodinamice, fapt care va reduce consumul de carburant cu 7-10 %, va scădea emisiile de gaze cu efect de seră și va spori totodată siguranța utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor.

 

 
 

Propunerea va permite utilizarea cabinelor cu formă rotunjită și a eleroanelor aerodinamice în partea din spate a remorcii. Aceste măsuri vor îmbunătăți considerabil aerodinamica vehiculelor, reducând cu aproximativ 5 000 EUR pe an costul carburantului consumat de un camion tipic de transport pe distanțe lungi, care efectuează un parcurs de 100 000 km. Aceasta reprezintă o reducere de 7-10% a emisiilor de gaze cu efect de seră (sau 7,8 tone de CO2 pentru același camion de transport pe distanțe lungi, care efectuează un parcurs de 100 000 km). În același timp, va fi îmbunătățit câmpul de vizibilitate al conducătorului auto, fapt ce va contribui, în fiecare an, la salvarea vieților unui număr de 300 până la 500 de utilizatori vulnerabili ai drumurilor, cum ar fi pietonii și bicicliștii.

 
 

Siim Kallas, vicepreședinte al Comisiei responsabil cu transporturile, a declarat în legătură cu acest subiect: „Cărămida este forma cea mai puțin aerodinamică pe care ne-o putem imagina! Iată de ce trebuie să îmbunătățim forma camioanelor care circulă pe drumurile noastre. Aceste schimbări fac ca transportul rutier să devină mai curat și mai sigur. Ele vor reduce facturile de combustibil ale transportatorilor rutieri și vor oferi producătorilor europeni un avantaj în cursa pentru proiectarea camionului viitorului, un camion mai ecologic pentru piața mondială.”

 
 

Normele care stabilesc specificațiilor vehiculelor grele de marfă  datează din 1996. În prezent, acestea trebuie actualizate pentru a ține seama de evoluțiile tehnologice.

Principalele avantaje oferite de propunere sunt:

  • o mai bună performanță de mediu: în UE, transporturile depind de petrol și de produsele petroliere în procent de 96 % din necesarul de energie1. Reducerea consumului de carburant al transportului rutier de marfă pe distanțe lungi cu 7-10 % va aduce o contribuție economică și de mediu extrem de importantă. În plus, propunerea autorizează o greutate suplimentară, pentru a permite, în mod specific, utilizarea bateriilor mai grele necesare pentru sistemele alternative de propulsie (hibrid, electric) ale camioanelor — în principal în mediul urban — și ale autocarelor. Capacitatea de încărcare a camioanelor va rămâne însă neschimbată.
  • o mai mare siguranță rutieră: actuala „formă de cărămidă” a părții din față a cabinei poate spori gravitatea vătămărilor provocate utilizatorilor drumurilor, în caz de coliziune. Ea reduce, de asemenea, câmpul vizual lateral al conducătorului auto. Acest aspect prezintă un pericol deosebit pentru bicicliști și pietoni în intersecții. O formă mai rotunjită mărește câmpul vizual, iar în cazul unei coliziuni la viteză redusă — de obicei, în mediul urban — reduce riscul de vătămare gravă.
  • avantaje pentru transportatorii rutieri: aerodinamica îmbunătățită a vehiculelor va reduce cu aproximativ 5 000 EUR pe an costul carburantului consumat de un camion tipic de transport pe distanțe lungi, care efectuează un parcurs de 100 000 km.
  • oportunități industriale pentru producătorii de vehicule: producători europeni de vehicule grele sunt lideri de piață, iar sectorul acestora este unul dintre cei mai mari investitori corporativi în cercetare și dezvoltare. Conceperea noilor cabine aerodinamice și a eleroanelor spate va da producătorilor ocazia de a dezvolta noi modele, sprijinind crearea de locuri de muncă și creșterea economică în Europa.
  • controale mai coerente și reducerea deteriorării drumurilor: până la o treime din vehiculele controlate sunt supraîncărcate, fapt ce cauzează deteriorarea drumurilor și compromite siguranța. Sistemele de cântărire la bord conectate la tahograful digital și stațiile de cântărire în mers, amplasate pe drumurile principale, vor permite o coerență sporită a controalelor, de la o țară la alta. Se estimează că supraîncărcarea reprezintă, la ora actuală, un cost de 950 de milioane EUR pe an pentru contribuabili.
  • promovarea transportului intermodal: se vor reduce formalitățile administrative, fapt care va facilita transferul containerelor de 45 de picioare între diversele moduri de transport: naval, rutier și feroviar.

____________________________

1 : Comisia Europeană, EU Energy and Transport in Figures, 2010

 
 

În iunie 2012, vicepreședintele Kallas a furnizat orientări privind condițiile în care camioanele mai lungi pot traversa frontierele. Scopul principal al acestor orientări era să sublinieze faptul că utilizarea vehiculelor mai lungi este o chestiune care trebuie decisă la nivelul statelor membre, în conformitate cu principiul subsidiarității, în funcție de condițiile locale. Niciun stat membru nu este obligat să autorizeze utilizarea unor vehicule mai lungi, dacă consideră acest lucru ca fiind neoportun. Cu toate acestea, orientările indicau faptul că utilizarea vehiculelor mai lungi poate fi autorizată de state membre învecinate, cu condiția ca autorizația să se limiteze strict la transportul între cele două state membre care permit deja acest lucru și să nu afecteze în mod semnificativ concurența internațională. Aceste orientări sunt acum incluse în directiva revizuită.

Următorii pași?

Înainte de a deveni act normativ, actuala propunere trebuie să fie adoptată de Parlamentul European și de statele membre. Noile camioane și-ar putea face apariția pe drumuri până în 2018-2020.

 
 

Persoane de contact:

Helen Kearns (+32 2 298 76 38)

Dale Kidd (+32 2 295 74 61)

 

Pagini Utile

Adaugat: Luni, 15 Aprilie 2013, 12:17:52
Autori: Comisia Europeană


» Comenteaza

Alte articole din Cetățenia europeană:

» Vi s-au încălcat drepturile europene? Spuneți apăsat.
» Dreptul cetățenilor europeni de a participa și vota în alegerile naționale
» Dreptul femeilor la educație
» Drepturi sporite pentru personalul casnic
» Mass media, libertatea și pluralismul
» Video: Drepturile cetățenilor europeni
» Pașaportul european și drepturile cetățenilor
» Reformele în justiția europeană
» Inițiativa cetățenească
» EUROPAfest 2013 - lansarea pe 9 aprilie
» Drepturi cetățenești europene cu botoșăneni
» Implicarea reprezentanților lucrătorilor și angajatorilor (partenerii sociali) în reformele guvernamentale
» Copiii migranților ajung în școli mai slabe
» Trafic de persoane: Majoritatea victimelor identificate în statele membre ale UE sunt cetățeni din România și Bulgaria.
» Care sunt drepturile tale atunci cand cumperi un produs?
» Drepturile consumatorilor - drepturi europene
» Dreptul la muncă și locuință
» Săptămâna UE: despre cetățenie și conturile bancare
» Confidențialitate și protecția datelor personale
» Dreptul la proprietate - dreptul la păstrarea economiilor
» Uniunea Europeană și migrația
» Munca nedeclarată este un flagel
» Luna pieței unice europene: locuri de muncă, drepturi sociale, bănci, comerț electronic
» Dreptul tuturor cetățenilor UE la avocat și comunicare cu familia
» Dezbateri în Luna Pieței Unice: locurile de muncă, drepturile sociale, băncile și comerțul electronic, în toate cele 24 de limbi ale UE
» Cinci priorităţi ale Europei pentru anul următor
» Români au beneficat şi ei de Fondul european de ajustare la globalizare (FEG)
» Documentar și grafice: libera circulație a persoanelor în UE
» Normele UE anti-discriminare
» EURES - nou Regulament propus de Comisia Europeană
» Fiscul şi libera circulaţie în Europa
» Carta drepturilor fundamentale ale Uniunii Europene
» Grafice Eurobarometru în România : condiții de muncă proaste și din ce în ce mai proaste
» ANOFM sprijină în reţea Garanţia pentru tineret
» Comisarul european Corina Creţu: Provocările generate de fenomenul migraţiei

Comentarii:

StivP.T. a scris, Marti, 26 Ianuarie 2016, 01:03:59 :

I get much of new things.
Writing your papper the professional as http://writing-my-essay.adsluk.com/ soon as possible.

BeskinB.R. a scris, Marti, 23 Februarie 2016, 05:34:11 :

I found many of new cognitive.
Order good meds you can on buy zyrtec brand

NailL.R. a scris, Marti, 23 Februarie 2016, 17:10:10 :

I get learned a lot of things.
For order cheap meds click to cheap yasmin site. We offer good drugs in cheap eldepryl shop. For buy cheapest drugs click to zanaflex online online shop.

RobertK.C. a scris, Duminica, 19 Februarie 2017, 20:41:15 :

I get many of cognitive.
For order best drugs click to aspirin sin receta medica site. Cheap without prescr medicines in silvitra online shop. Cheapest no presc drugs in ashwagandha online shop.

Alte articole
» Din EUROPARLAMENT: Galerii foto - Parlamentul European
» Din EUROPARLAMENT: Infografice - Parlamentul European
» Din CăUTăM PARTENERI : Greece: Crisis Observatory
» Din BLOGURILE EUROPE DIRECT: Ziua Europei cu Reţeaua Europe Direct România
» Din CETățENIA EUROPEANă: Implicarea reprezentanților lucrătorilor și angajatorilor (partenerii sociali) în reformele guvernamentale
» Din CENTRUL EUROPE DIRECT BOTOşANI : Concurs de lectură
Cartea verde privind strategia europeană în materie de deșeuri de plastic aflate în mediul înconjurător
» Din BLOGURILE EUROPE DIRECT: Euro-mărțișoare 2013
» Din CENTRUL EUROPE DIRECT BOTOşANI : Ziua Europei 2012 la Botoşani
» Din COMISIA EUROPEANă : Proiectul „IRIS III”: 5 milioane Euro, Dunărea şi România
» Din BLOGURILE EUROPE DIRECT: Super Euro Direct, 17 mai
» Din CENTRUL EUROPE DIRECT BOTOşANI : Drepturile dumneavoastră în calitate de consumator
Broşură editată de Comisia Europeană
» Din COMISIA EUROPEANă : Şcoala cu clasele I–VIII Româneşti, Botoşani a primit Certificatul European Language Label
Azi, la Reprezentanţa Comisiei Europene
» Din ULTIMA ORA: Audierea lui Dacian Cioloş
La Parlamentul European
» Din ULTIMA ORA: Preambul: Audierea lui Dacian Cioloş
» Din MAI 2009: Expoziţia virtuală STUDE
» Din APRILIE 2009: Parteneriate europene
» Din MARTIE 2009: Ştafeta TINERI UNIŢI DIRECT SPRE EUROPA
Comunicat de lansare
» Din MARTIE 2009: Discuţie on-line cu Comisarul Meglena Kuneva
Despre drepturile consumatorilor
» Din MARTIE 2009: Conferinţa de presă
De Ziua Consumatorilor
» Din MARTIE 2009: Martisoare electorale europene
Acţiune a Centrului Europe Direct Botoşani sub deviza: Alegeri Europene - TU DECIZI!
» Din FEBRUARIE 2009: Seminar la Hotel Hilton Bucureşti
Centrele de informare EUROPE DIRECT
Unica responsabilitate pentru continutul site-ului revine autorilor, iar Comisia Europeana nu este raspunzatoare pentru utilizarea sub orice forma a informatiilor continute in site.