De obicei, tinerii iau decizii fundamentale cu privire la carieră între 13 și 17 ani. În această perioadă din viața școlară, ei se apropie sau, dimpotrivă, se îndepărtează de materiile exacte. Din acest motiv, prima parte a campaniei se va adresa adolescentelor din licee, sub sloganul „Science: it's a girl thing”. Într-o a doua etapă, scopul campaniei va fi să încurajeze studentele să se dedice unei cariere științifice.
Campania va repune în discuție stereotipuri legate de știință și le va demonstra tinerelor și femeilor în general că acest domeniu poate fi plăcut și poate oferi numeroase oportunități. Campania va combate o serie de idei învechite legate de cariera unui om de știință și va ilustra legătura dintre activitățile actuale de cercetare și nevoile societății. Cercetarea și inovarea sunt elemente esențiale care contribuie la identificarea unor soluții concrete pentru probleme aflate la ordinea zilei, cum ar fi securitatea alimentară și energetică, protecția mediului și schimbările climatice sau îngrijirea sănătății. Mai multe femei care lucrează deja în domeniul cercetării vor fi prezentate drept modele de urmat prin intermediul presei și al unor evenimente și ateliere speciale.
|